בתום הכינוס: בקבינט תמכו בהסכם הימי עם לבנון

איתי גדסי No Comments on בתום הכינוס: בקבינט תמכו בהסכם הימי עם לבנון

כל חברי הקבינט המדיני ביטחוני תמכו בהסכם הימי עם לבנון. שרת הפנים איילת שקד נמנעה | רה"מ החליפי בנט תומך בהסכם עם לבנון: מתוך היכרות מעמיקה עם סוגיית ההסכם, ולאחר שלמדתי את עמדות ראשי כל ארגוני הביטחון, החלטתי לתמוך בהצבעה שתתקיים.

לפיד וחולתא צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תמה ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני). בסיום הדיון, הצביע הקבינט על סיכום ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד בנוסח הבא: יש חשיבות ודחיפות בהגעה להסכם הימי בין ישראל לבין לבנון, בעת הזו. חברי הקבינט הביעו תמיכה בקידום הליכי אישור ההסכם על ידי הממשלה.

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד עדכן את חברי הממשלה שהוא יזמין את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לתדרוך בנושא ההסכם הימי עם לבנון. כזכור, נתניהו נמנע מתדרוך שכזה עם שר הביטחון בני גנץ.

תוצאות ההצבעה: כל חברי הקבינט תמכו פה אחד, למעט השרה איילת שקד שנמנעה אך הבהירה כי ההצבעה שהתקיימה היום בקבינט לא הייתה הצבעה על ההסכם עצמו, אלא על הודעת ראש הממשלה בסיום ישיבת הקבינט. וכי שקד עומדת על עמדתה כי אם ההסכם לא יובא לאישור הכנסת היא תתנגד לו.

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט אמר: "עם כניסתי לתפקיד ראש הממשלה הנעתי תהליך מו"מ מול לבנון בעניין המים הכלכליים, וזאת מתוך רצון לייצר מציאות של "אסדה מול אסדה" ולמען אינטרסים כלכליים, ביטחוניים ואסטרטגיים נוספים של ישראל".

"לא כל מה שטוב ללבנון הוא רע ישראל. יש פעמים שאפשר להגיע למצב של רווח לשני הצדדים. ראיתי ערך בהגעה להסכם; אך לא בכל מחיר, וודאי לא תחת איומים. כעת הגיעו להסכם בתנאים ובדרך שונים ממה שתכננו, ובכל זאת, בנסיבות הנוכחיות, נכון לאשרו" אמר בנט והגיש: "מתוך היכרות מעמיקה עם סוגיית ההסכם עם לבנון, ולאחר שלמדתי את עמדות ראשי כל ארגוני הביטחון, החלטתי לתמוך בהצבעה שתתקיים. אני מודע היטב למורכבות שבאישור החלטה כזאת ערב בחירות.

במצב עניינים רגיל, היה עלינו לחכות עם ההחלטה לממשלה הבאה, אולם הנסיבות מחייבות לקבל החלטה כבר עכשיו, שכן אתגרי הביטחון, כפי שהוצגו על ידי כל ראשי המערכות, מייצרים חלון החלטה צר וקצר. אין מקום לא לחגיגות ניצחון ולא לזעקות שבר כאילו זו קטסטרופה. ההסכם אינו ניצחון דיפלומטי היסטורי, אך הוא גם לא הסכם כניעה נורא. מדובר בהסדרה שנדרשת, מכורח הנסיבות שנקלענו אליהן, בעיתוי בעייתי".

"לצערי, גם הדיון על נושא מהותי הקשור בביטחון ישראל ובצרכיה האסטרטגיים, נעשה תוך עירוב של שיקולים פוליטיים, מכל הצדדים. בשל כך, כמי שאין לו כל אינטרס פוליטי, למדתי את הנושא לעומק וקיבלתי את ההחלטה באחריות כפולה ומכופלת. זו הוכחה נוספת למחיר הכבד שאנחנו משלמים על חוסר היציבות הפוליטי, ולצורך בהכרעה בבחירות ובהקמת ממשלה רחבה ויציבה"



0 תגובות